تیوب استنلس استیل در صنایع مختلف استفاده می شود. این مقطع ترکیبی از آلیاژهایی است که طبق آن صنعت یا هدف مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال، آلیاژهای مختلف تیوب استنلس استیل در بالابرهای هیدرولیکی هواپیما، درصدی نیکل و درصد زیادی کرروم را شامل میشوند. بسیاری از کارخانجات، کارگاهها و خطوط تولید از اجزای فولاد ضد زنگ برای دستگاه‌ها و محصولاتی که تولید میشود، استفاده می کنند. استفاده از استنلس استیل برای تولید قطعات خنک کننده با کیفیت بالا در صنعت خودرو بسیار رایج است. خطوط انتقال سوخت و گرما به استحکام این تیوب‌ها نیاز دارند تا در برابر عوامل شدید مقاومت کند. مقاومت دربرابر خوردگی و اکسیداسیون از دلایل دیگری است که استفاده از انواع تیوب استلس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶ را جذاب میسازد.

اثربخشی هزینه: مزایای استفاده از تیوب استنلس استیل برای متخصصان صنایع هیدرولیک این است که نیازمند هزینه کمتری برای نگهداری است. این مقاطع می توانند در مدت زمان طولانی هزینه هایتان را پس انداز کنند. این مساله به دلیل عمر طولانی این مقاطع است.

انواع تیوب استنلس استیل

تیوب استنلس استیل بسته به جنس و شکل سطح مقطع طبقه‌بندی میشود. این مقاطع به شکل و ضخامت های مختلف مانند  بیضی، مستطیلی، مربعی و دایره‌ای ساخته میشود. از انواع رایج تیوب استنلس استیل میتوان به مقطع دایره و مربعی و مستطیلی اشاره کرد. به تیوب با مقطع دایره لوله و به تیوب با مقطع مستطیل و مربع، پروفیل میگویند. برای خرید تیوب استنلس استیل که از سختترین آلیاژها ساخته شده‌اند، صنایع صنعتی، هوا فضا، نظامی و هسته‌ای، اقدام میکنند. شرکت هایی که این محصول مهم را تولید می کنند، بسته به نیازهای مشتری، تیوب‌های برش خورده یا سفارشی تولید می کنند.

لوله استنلس استیل هم در دونوع ساخته می شود، لوله درزدار و بدون جوش (لوله مانیسمان).

تیوب استنلس استیل

هرکدام از مقاطع بالا در چند نوع آلیاژی ساخته میشوند. استنلس استیل سری ۳۰۰، ۴۰۰ مارنزیتی، ۴۰۰ فریتی و رسوب سخت شونده. از بین این سری‌ها، تیوب ضدزنگ سری ۳۰۰ که شامل گرید ۳۰۴ و ۳۱۶ است پرکاربردتر است.

تیوب استلس استیل ۳۰۴ و ۳۱۶

این آلیاژها دارای کروم (۱۷-۲۵٪)، نیکل (۲۵-۸٪) است و غیر مغناطیسی میباشد. استحکام این مقطع با سردکاری افزایش می‌یابد. افزودن مولیبدن (تا ۷٪) می تواند مقاومت خوردگی را افزایش دهد. لوله و پروفیل سری ۳۰۰  استحکام و مقاومت در برابر خوردگی بیشتری دارند و در دماهای بالاتر آن را به راحتی حفظ میکنند . تیوب استیل ۳۱۶ دارای نیکل بیشتری نسبت به ۳۰۴ و ۲-۳٪ مولیبدن است. به همین دلیل مقاومت در برابر خوردگی بهتری دارد.

پروفیل استیل ۳۱۶ و ۳۰۴ دارای خواص بینظیر دیگری مانند ماشینکاری خوب، ضریب اصطکاک پایین، انعطاف پذیری قابل توجه و همچنین جوش پذیری عالی می‌باشد. جوشکاری این آلیاژها با و یا بدون فلزات پرکننده صورت میگرد.

تیوب ۳۰۴ مربعی و مستطیلی

پروفیل استنلس استیل ۳۰۴ مربعی و مستطیلی دارای گوشه های شعاعی در داخل و خارج و یک درز جوش داخلی است. بیشترین کاربرد تیوب ضد زنگ زمانی است که استحکام بیشتر و مقاومت در برابر خوردگی مورد نیاز است.  پوشش سبک و با دوام آن در برابر عناصری مانند مواد شیمیایی، اسید، آب و آب نمک، مقاومت می کند. این جنس از پروفیل مربعی برای بسیاری از کاربردها مانند چارچوب، تکیه گاه ها و بست ها مناسب است.

تیوب ۳۰۴ جلا داده شده

پروفیل استنلس استیل ۳۰۴ مربعی و مستطیلی جلا داده شده، نوعی از فولاد ضدزنگ ۳۰۴ است که در سطح خارجی آن از پوشش براق استفاده شده است که برای کارهای تزییناتی از آن استفاده می شود.

این تیوب جلا داده شده با ظاهر پرداخت شده با مقاومت عالی در برابر خوردگی، برای پروژه های دریایی، طراحی معماری، رستوران ها، وسایل فروشگاه، دستگیره ها و … ایده آل می‌باشد. این مقطع دقیقا مثل نوع مربعی استاندارد، دارای گوشه ی داخلی و خارجی گرد و درز جوش داخلی است.

تیوب استلس استیل بدون درز (مانیسمان)

تیوب استنلس استیل بدون درز  (لوله مانیسمان) مطابق با استاندارد ASTM A269 و استاندارد ASTM A511 است. این لوله ها با استحکام بالا و مقاومت در برابر خوردگی برای استفاده در محیط های صنعتی خشن، گرم و سرد است.

تیوب استلس استیل درزدار

لوله استنلس استیل جوش داده شده A269  نیز گرید رایج برای استفاده از این مقطع در صنایع میباشد. این لوله هم دارای استحکام بسیار بالا می‌باشد.

تهیه شده توسط تیم تولید محتوای استیل ایرانیان

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *